Hoe sluit ik een deurbel (met melodie) aan?
Wij hebben een Friedland deurbel (uit de jaren 70) met verschillende melodien. Na het opknappen van het huis (losmaken en opnieuw laten aansluiten door electrocien) doet hij het niet meer. Het mechanisme draait rond, als hij dan een electrobaan raakt hoor je de bel ook maar stop zodra de beldrukknop los wordt gelaten. Indien je de knop ingedrukt houdt gaat heel het melodie af. Hoe kan ik dit herstellen? Alles op google nagezocht maar kan het niet vinden. Mijn situatie bestaat uit een drukknop, Friedland Bel 12V en Friedland travo 12V.
Twee kabels, een grijze en een witte, beide met twee aders. Blauw en Rood. Afgekort, rood grijs (RG) en blauw grijs (BG). Rood wit (RW) en blauw wit (BW).
BG zit verbonden tussen de drukknop en bel.
RG zit verbonden tussen de drukknop en aan RW. RW zit verbonden aan de travo secundair.
BW zit verbonden tussen de travo en de bel.
Mijn inziens is dit dus juist. De bel werkt ook.. ik denk alleen dat ik iets moet hebben wat voeding voorziet aan de bel totdat de melodie afgelopen is.
Toegevoegd na 1 dag:
ik heb twee foto's bijgevoegd, de travo en de deurbel. Hoop dat het zo iets duidelijker wordt. Hoor graag van jullie.
@jackd: klopt alles is nu in een kring.. maar zowel de drukbel als ook de travo zitten nu toch op de bel aangesloten? Of bedoel je dat er nog een aansluiting bij moet worden geplaatst? En nee ik kan mijn bel niet vinden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.