Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe goedkoop een zolderruimte in de winter verwarmen (zonder radiator)?

Wij zijn bezig met een zolderkamer te verbouwen maar in de winter wordt het er wel erg koud. De zolder is wel geïsoleerd (huis is van 2000) en de gyprocplaten staan er ook al. Alleen is toch wel koud als je er in de winter in komt.

Nu keek ik op electronicasites en daar staan bijverwarmingstoestelletjes van 20€. Wat er niet bij staat is dat het enorm veel verbruikt en in een maand al 5 keer de aankoopprijs van het toestelletje overschreden hebt :p

Nu kijken we voor misschien een duurder apparaat maar een zeer energiezuinig maar ook effectief apparaat. Tot nu toe hebben we nog niets gevonden. De boiler staat ook in dezelfde ruimte (wel met een afscheiding van gyproc) maar die boiler geeft niet genoeg warmte om de ruimte te verwarmen.

Het is wel een huurhuis, dus een extra radiator plaatsen komt te duur uit denk ik..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Met een eenvoudige gasbrander ben je het goedkoopst uit. Een gasflesvulling van 10,5 kg kost ongeveer €30,- en daar doe je met deze 5 KW brander behoorlijk lang mee.
http://www.kuipersgassen.nl/primagaz/
Wel het dakraampje openzetten want het is een open verbranding.
Ik gebruik dit in mijn tuinhuis en het geeft een heerlijke warmte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwarmen met elektriciteit is altijd duur,
Goedkope toestellen produceren al ongeveer 100% van de energie die ze verbruiken als warmte en meer dan 100% kan niet met alleen een stekker in een stopcontact.

Meer dan 100% op elektriciteit kan wel, maar dan heb je een warmtepomp nodig. (een omgekeerde airco) die kunnen tot 400% rendement geven, maar die zijn duur in aanschaf en installatie. En nog steeds verbruiken ze veel elektriciteit.

Afhankelijk van hoe lang jullie er nog willen blijven wonen is een radiator de goedkoopste oplossing. Installatie is niet heel duur, zeker niet als de leidingen waar je van af wilt tappen niet te ver weg liggen.

Wat wordt de functie van de ruimte?
Alleen een slaapkamer, of ook speel/studeer/enzovoorts.

Toegevoegd na 53 seconden:
Hoe lang denken jullie er te blijven wonen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat ooit met hetzelfde probleem en heb in plaats van een simpel elektrisch kacheltje dat héél duur in gebruik was [en dus maar eventjes voor een kwartiertje aangezet werd] toen een oliegevulde elektrische kachel aangeschaft. Deze kon de ruimte wel aan en voor een veel redelijker prijs. Het was model radiator, dat was wel grappig... :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor een huis waarin je tijdelijk [paar jaar] woont, is dit een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overweeg een infra rood gaskachel (butaan, propaan of LPG). Zie als voorbeeld de onderstaande link:
http://www.londenshop.nl/mobiele-verwarming/infrarood-gas-kachels.html?gclid=CN7396e4_boCFQkd3godZmkANQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing