Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn zwevende planken in de keuken niet gaan zakken?
Ik heb een vrij zachte muur in de keuken en aan die muur heb ik 6 zwevende planken. Daar staan mijn pannen en dergelijke op.
Inmiddels beginnen die planken behoorlijk te hangen.
1 is zo erg dat ik een stapel kookboeken eronder heb liggen, anders valt alles eraf.
De planken zitten met stevige schroeven en pluggen in de muur. Ik wil ze best iets verzetten, maar als ik weer hetzelfde probleem krijg schiet het natuurlijk niet op.
Ik heb ooit gehoord van een spul wat je in de schroefgaten kan spuiten waardoor de muur op die plaatsen zo hard word als beton. Maar bestaat dit echt? En hoe heet het en waar kan je het kopen?
Iemand een suggestie, behalve "nieuwe planken met een ander systeem kopen"?
Toegevoegd na 1 minuut:
Wat achterlijk dat de foto's op zijn kop en op zijn kant geplaatst worden, terwijl ze op de computer wel goed zijn.
http://www.wurth.nl/mijnWurth/AnkersPluggen/2.htm
Het is alleen jammer dat je in de houder voor plank zo weinig ruimte hebt in de schroefgaten, ik weet dus niet of dit gaat lukken.
Er is zeker een systeem dat past.
Je kan ook pluggen met een chemisch anker inbrengen en er daarna met gewone schroeven in schroeven. Misschien dat oude pluggen eruit, gaten goed uitzuigen, nieuwe (grotere) pluggen erin en grotere schroeven ook gaat, maar dat is dan ook weer tijdelijk, hoewel het jaren goed kan gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.