Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kunnen we het best een convectorput dichtmaken?

Bij een hoog grondwaterpeil staat onze convectorput vol water. Omdat wij aan een dijk wonen en ons huis onder straatniveau ligt en het hier bovendien kleigrond is, is het aanbrengen van een convectorput misschien toch niet zo handig geweest in het ontwerp van het huis. We willen de convector verwijderen en een (bovengrondse) radiator aanleggen en de put vervolgens dicht maken. We denken eraan omdat te doen door er puin + beton in te storten, zodat het een massieve dichting is die niet gevoelig is voor vocht.
Of zijn er betere manieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Water / vocht zal door het puin en beton naar boven kunnen trekken.
Dat is een reden waarom we kruipruimtes onder huizen hebben.

Hebben jullie een kruipruimte rondom de put? (de put zal iets dieper liggen, anders komt er geen water in te staan)
Zo ja; dan zou ik gaten in de put hakken voor ventilatie en er een vloertje in bouwen. Dit vloertje kan van beton zijn, een eenvoudige bekisting kan je gewoon laten zitten, wel goed verankeren aan de bestaande vloer.

Ps. waarschijnlijk is de put eenvoudig waterdicht te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoiets zou wel moeten werken, hoewel ik dat specifieke product niet ken. Maar een klein gaatje, bijvoorbeeld bij de steunen van de convector en er komt toch water binnen. Ik zou wel een verbinding maken met de grond, paar grote gaten boren of hakken.
De rest maakt niet zoveel uit. In het algemeen zou je zo veel mogelijk de rest van de vloerconstructie kunnen kopiëren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding