hoe kan ik de tocht wegkrijgen bij afgewerkte dakramen (bv. Velux)?
Mijn dakramen achteraan tochten verschrikkelijk. Ze zijn afgewerkt met hout, waar ik al silicone tussen gespoten heb, maar er blijft lawaai- en tochthinder. Naar verluidt (commentaar door andere verbouwers) zou dit komen doordat ze niet goed geplaatst zijn, ttz er zou een bepaalde handeling niet gebeurd zijn die nodig is om de vensters hermetische luchtdicht te plaatsen. Zij zeggen ook dat de ingreep langs buiten moet gebeuren. welke ingreep zou dit kunnen zijn? En zijn er nog andere mogelijkheden om de tocht te verminderen bij ramen die volledig zijn afgewerkt? (tochtstrip heb ik al bevestigd)
Toegevoegd na 10 minuten:
de verbouwers die mij dit advies gaven weten niet welke ingreep het is, ze weten enkel van hun dakwerker dat hij langs buiten iets gedaan heeft om de vensters te isoleren. ik heb al met de dakwerkers gebeld die voor mij gewerkt hebben, en die zeggen dat ik "het niet gevraagd" heb....maar willen ook niet meer uitleg geven over hoe ik het dan zelf kan doen. ik heb ze al in gebreke gesteld (ook voor andere dingen) maar dat kan lang aanslepen, dus ik doe het dan liever zelf.