Waar kan ik ongebluste kalk kopen?
16.6K
16.6K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ga koken..
Amadea
11 jaar geleden
Moet de vraag dan niet bij Eten& Drinken staan, in plaats van bij Doe-Het-Zelf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien. Alleen ben ik in Nederland nog nooit een recept tegengekomen waarin ongebluste kalk gebruikt wordt. Volgens mij gebruikt men ze hier alleen voor in de bouw.
Amadea
11 jaar geleden
Oh, ik meende dat het ging om rabarber koken. Maar dat is blijkbaar ander spul wat ze daarbij gebruiken. Je schrijft hierboven toch koken?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het over koken ja :)
Er zijn idd mensen die een stukje krijt gebruiken bij het bereiden van rabarber, weet alleen niet waarvoor het dient, Zelf heb ik ongebluste kalk nodig voor het bereiden van een pompoen dessert.
Er zijn idd mensen die een stukje krijt gebruiken bij het bereiden van rabarber, weet alleen niet waarvoor het dient, Zelf heb ik ongebluste kalk nodig voor het bereiden van een pompoen dessert.
Amadea
11 jaar geleden
@Burgos, lees ter geruststelling dit maar eens: http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/wat-doet-ongebluste-kalk-met-een-lijk/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik dacht ook meteen dat je een lijk kwijt moest.... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De naam kalk wordt gebruikt voor calcium oxide, ongebluste kalk, alleen bij chemicalien handel te koop, zeer agressief. Voor calcium hydroxide, natte kalk, bij de bouwmaterialen handel te koop. Voor calcium carbonaat, krijt, bij de drogist te koop om rabarber minder zuur te maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.