Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hang je een gordijnrail op?

Ik heb vandaag bij de Kwantum een gordijnrail (u-rail) gekocht, maar heb serieus geen idee hoe ik het moet ophangen. Normaal ben ik wel handig met zulke dingen, maar dit ziet er echt heel ingewikkeld uit.

Het gaat om deze gordijnrail;
http://www.kwantum.nl/ophangsystemen/rails-roedes/gordijnen-raamdecoratie-ophangsystemen-rails-roedes-u-rail-luxe-wit-100cm-0460470?variantid=0460473

Ik wil het aan de plafond hangen maar hoe moet ik het bevestigen. Met die 'clip-achtige' dingetjes die er aan zitten (die je dus ook kan schuiven) ofzo? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je moet gaten boren en daar pluggen in doen en vervolgens schroeven in die dingen aan de bovenkant van de foto (bij een korte rail zijn daar twee van maar bij een langere rail meer). Daar klik je de rails dan in en aan die schuifdingen hang je het gordijn met losse gordijnhaken die je in de speciale band schuift die je aan het gordijn naait aan de bovenkant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die schuif. Dingetjes hebben een gaatje. Daar moet een schroef door waarmee je de rail bevestigd aan het plafond. Deze schijfjes verdelen over de rail met aan elk uiteinde in elk geval 1. Wel met de dichte kant tegen het plafond zodat de riders vrij kunnen bewegen. Gaatjes aftekenen en boren. Schroef met plug er in. En kijk hij hangt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing