Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door de temperatuur van mijn warmwater te verlagen in mn combiketel, krijg ik dan n hogere druk uit mn leiding? Heb koud hogere druk dan warm water.

Warmwaterdruk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Als de druk in uw CV-leidingen bij 20°C bv 1bar is zal die oplopen als de temperatuur ophoog gaat.
De druk in uw sanitair warm water hangt alleen af van de toevoerdruk van dde buitenleidingen.
Tenminste als ik uw vraag goed begrijp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want je zult meer warm water moeten toevoegen om te douchen. Neem aan dat je niet kouder wilt douchen.

4 opties
Doorstroombegrenzer uit je douchekop halen
Doorstroombegrenzer in je ketel laten reinigen en opnieuw afstellen
Nieuwe ketel met pomp (nefit heeft aquapower)
Nieuwe ketel met hoger vermogen
paulus811
11 jaar geleden
Om het water te verwarmen naar de gewenste temperatuur wordt de doorstroomsnelheid in de ketel begrensd, dit om te zorgen dat je met een zo laag mogelijk gasverbruik toch een bepaald aantal liters per minuut verwarmt water krijgt.

Hierdoor is de druk op de warmwaterleiding nagenoeg altijd lager dan op de koudwaterleiding.

Enkel in het buitengebied waar men aan het eind van een leiding bevind is het mogelijk dat de druk van beide gelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de watertemperatuur van warm water moet minimaal 65 graden zijn om legionella te voorkomen dus de temperatuur verlagen is geen goed plan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De maximale hoeveelheid water wordt bepaald door de doorstroomregelaar. De maximale hoeveelheid warm water krijg je dus door de temperatuur zo hoog mogelijk te kiezen. Hoe veel warm water je krijgt wordt bepaald door het vermogen van de ketel. Waterdruk speelt daarbij geen rol. Krijg je te weinig warm water, dan moet je een zwaardere ketel kopen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Of een indirect gestookte boiler plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing