Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik wat aan een verwarmingsbuis hangen?

Ik heb van zulke buizen:
http://static.werkspot.nl/uploads/order/598/232619c9aad9c64c92b533d5a389e62acd655a14.jpg

Maar dan aan het plafond. Ik wil graag wat aan de muur hangen en dat ding die ik wil ophangen moet met een touw vastgemaakt worden. Nu vraag ik mij af of ik het touw ook aan die buizen mag hangen. Kunnen ze dat wel houden en krijg ik geen brand vanwege de warmte in die buizen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Die buizen kunnen wel wat verdragen als het maar niet TE zwaar is, zo tot 15 kg is ok.
Hoeveel kilogram wenst u te hangen ?
Dat lijken buizen van een verwarming, de temperatuur wordt daar maximum 80 a 90°C en dat moet een beetje touw kunnen verdragen, als het maar geen synthetische is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is afhankelijk van hoe de buizen aan elkaar zijn bevestigd (gelast / knelkoppelingen) en hoe de beugels aan het plafond bevestigd zijn.

Zitten er op de beugels en buizen geen speling en zijn de buizen aan elkaar gesoldeerd kan men er alles aan ophangen tot maximaal een kilo of 5, bedenk wel dat de buizen en beugels er eigenlijk niet voor gemaakt en bestemd zijn.

Om het op te hangen aan de buizen kan je in principe nagenoeg elk materiaal gebruiken zolang het maar niet te dun is, de kans dat het smelt of in brand vliegt is te verwaarlozen, de temperatuur van het water mag namelijk de 60 gr. C. nimmer overschrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing