Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een oude gasfles met gas erin?

Tijdens het opruimen van onze berging kwamen we een oude (denk 30+) gasfles tegen waar naar mijn gevoel nog gas inzit (als ik hem opendraai ruik ik een gaslucht). Wat moet ik hiermee doen aangezien de gasfles nog gas bevat en we deze dus niet zomaar bij het oud ijzer kunnen zetten. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gasflessen al dan niet over de keuringsdatum (10 jaar na laatste keuring) mogen alleen ingeleverd worden bij vulstations of verkopers van propaan- / butaangas, elders inleveren is niet toegestaan vanwege explosie gevaar bij verwerking van de fles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

naar de milieustraat als het echt niets meer is, en anders naar een koeltechnisch bedrijf, misschien zit er nog statiegeld op, dat kan best hoog zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon kijken of er een merk op staat zoals Shell Esso o.i.d. En dan kijken wie dit merk voert. bijvoorbeeld een jachtwerf ijzerwinkel of professionele verfwinkel. Er zit ( €45,=) statiegeld op als je deze inleveren kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt naar een winkel voor kampeerartikelen gaan om te kijken of ze daar gasflessen in jouw afmeting hebben. Dan zou je statiegeld kunnen terugvragen en kan de fles worden afgevoerd.
Als dat niet lukt zou ik hem bij de gemeente inleveren als chemisch afval.
In de bron een verwijzing naar soorten gasflessen, met plaatjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je schut, hoor je dan vloeibaar gas? (voelt en klinkt als water)
Zo niet dan is ie zo goed als leeg, als het goed is komt er dan ook niks meer uit, alleen wat oude geurstof: laat de fles een dag buiten staan met de kraan open en je weet zeker dat ie goed leeg is. (eventueel daarna de kraan/ventiel eraf draaien)
Als oud ijzer, mag vaak niet, want gasflessen mogen niet bij het normale oud ijzer.

Zit er nog wel vloeibaar gas in, dan zou ik de fles (op marktplaats) verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing