Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden er ook ''radiatorribben'' verkocht?

De temperatuur in mijn kamer is meestal lager dan de andere kamers/ruimtes in ons huis. Ik heb dan ook een vrij grote kamer (4 bij 5 of 6) met grote ramen, daar komt ook nog eens bij kijken dat ik in de loefzijde van het huis zit.

Vooral in de winter kan de temperatuur in mijn kamer onder het aangename komen terwijl het in de rest van het huis ongeveer 21 graden Celsius is. Ik ben dus op zoek naar wat manieren om het wat warmer te houden in mijn kamer. Tot nu toe heb ik mijn marmeren vensterbanken (die behoorlijk wat kou afstralen) bekleed met wat doeken en doe ik mijn rolgordijnen zo vroeg mogelijk naar beneden.

Het probleem is nu dat ik een enkelzijdige radiator heb die moeite heeft met het op temperatuur houden van mijn kamer. Ik ben vrij handig, maar het aanleggen van een dubbelzijdige radiator is geen klusje voor mij. Ik dacht er dus aan om een ''wannabe'' dubbelzijdige radiator te maken door er ribben, die tussen een tweezijdige radiator zitten, aan vast te maken. lijmen, lassen, kitten, dat maakt niet uit. Het probleem is dat ik die ''ribben'' nergens los kan vinden. In de afbeelding is te zien wat ik bedoel.

Weten jullie misschien of die dingen überhaupt los te koop zijn en waar ik die dan kan vinden? Of moet ik gewoon een dubbelzijdige kopen en het uit elkaar halen?

Bij voorbaat dank!
Pesu

Ik heb overigens een paneelradiator, hier zijn die ''ribben'' dus vrij makkelijk aan vast te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Helaas neen, die radiatoren worden gemaakt als 1 unit, dus losse ribben zul je niet vinden. Je kan wel op de sloop (oud metaal) wel een radiator eruit vissen en die er voor of er naast monteren. Als je in een oud huis woont, is het gevoel van koude ook vaak veroorzaakt door tocht. Goedkope oplossing: afdekfolie bij de bouwmarkt en al je ramen als ware het een condoom hermetisch afplakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste pesu,

losse ribben zijn geen optie, deze zijn niet verkrijgbaar.
je zou ze van een andere radiator kunnen halen en op de jouwe lassen, lijkt mij een erg ingewikkelde operatie , waar je radiator niet fraaier van wordt.
bovendien moet je alsnog je radiator (tijdelijk) verwijderen.

makkelijkste lijkt mij om een zelfde maat radiator te nemen, maar dan een dubbele, met ribben, als ze dezelfde maat hebben is omzetten een uurtje werk......

er zijn veel tweedehands radiatoren te koop voor relatief weinig geld.

andere optie is om bij je andere radiatoren, het voetventiel onder aan de radiatoren, een beetje verder te smoren, hierdoor stroomt daar minder water door, en meer water door je radiator in je kamer.

hoop dat je er wat mee kunt,

succes,nussie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing