Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik een voedertafel die kat-veilig is ?

hoe maak ik een voedertafel voor vogels van "restafval"/recycle-materiaal ?
ik heb vetbollen opgehangen en wil nog meer doen, maar ik heb ook een kat... hoe maak ik een voedertafel voor vogels, waar katten niet bij of op kunnen komen.

Toegevoegd na 6 dagen:
hartelijk dank voor alle antwoorden en reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat zal niet echt gaan lukken vrees ik, dat katveilige....
Als voorbeeld: ik heb een vogelhuisje in de tuin op een hele hoge, zeg meer "stam". Lang naar gezocht júíst i.v.m. dat katveilige idee. En een paar keer heb ik de kat van de buren daarin lekker opgekruld en slapend gevonden.... LOL
Beste mogelijkheid lijkt mij een hoge paal met een groot platvorm, maar ik denk ook, dat je de vogels niet moet onderschatten: die zijn bij onraad zo weg ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Katten zijn slim als ze echt willen, mijn kat kijkt gelukkig alleen maar naar vogels. zorg dat de paal waarop je voederplank zit zo hoog is dat de kat er niet op kan springen, en zorg dat er in de buurt genoeg vluchtmogelijkheden zijn voor de vogels,struik of boom in de buurt, als het mogelijk is kun je ook een voederhuisje in een boom of wat hoger tegen een schutting hangen
12 jaar geleden
Een voederplaatsje kun je het beste ophangen aan bijv een waslijn of iets dergelijks wat je daarvoor aanlegt. Maak twee kleintjes ipv 1 grote, dat is het veiligste voor de vogels ivm de kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing