Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een stoffen lampenkap verven?

Wij hebben zwarte lampen staan die eigenlijk niet meer zo goed in ons interieur passen. Aangezien lampen nogal duur zijn en ze eigenlijk nog in prima staat zijn wil ik de stoffen kappen gaan verven in grijs of wit. Iemand enig idee of dit kan en zo ja welke verf kan ik dan het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Je dient de lampenkap eerst grondig te reinigen, daarna kan je hem schilderen met textielverf, deze is verkrijgbaar in de betere hobbyzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het stof kan scheiden van het stalen frame krijg je de beste resultaten als je Dylon textielverf gebruikt. Gaat in de wasmachine. Eerst behandelen met Pre-Dye (ook van Dylon).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat het niet lukken. Als het andersom was, dus van licht naar donker was het misschien anders geweest, maar ik denk dat je een heel vlekkerig resultaat krijg. Ik heb nl. zelf ook eens geprobeerd om stoelbekleding op deze manier te verven (in de wasmachine dus) maar dat kwam er niet mooi uit. Misschien kan je er nieuwe stof omheen maken. Als je de stof er voorzichtig afhaalt en en dit als patroon gebruikt moet dat te doen zijn. In ieder geval heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mogelijkheid is, spuiten, met pistool of spuitbus.Enkele heel dunne gelijkmatige lagen( grote afstand van het object bewaren.Naargelang de gebruikte verfsoort, syntetisch of acryl, tussen de lagen lang genoeg wachten.Syntetisch langer dan acryl.Indien met pistool, extra verdunnen! De verf moet zich in het textiel werken.Zoals gezegd, voorzichtig opbouwen.Wanneer het textiel opwerkt( haartjes o.d.) de verf laten drogen(24 uur) en lichtjes opschuren(korrel 800) ontstoffen en verder met dunne lagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing