is het makkelijk om met gordijn een openhaard te verbergen?
mijn vriend en ik hebben vandaag een huisje bekeken, heel mooi en ruim, maar een bruine openhaard (we mogen hem niet verfen) in het midden van de kamer is het enige erge in de woonkamer, nu hebben wij het erover gehad, een kamerscherm is geen optie omdat je we de muur er boven ook moeten afschermen, nu dachten wij dus aan een gordijn ervoor plaatsen, maar is dat makkelijk omdat je met hoeken te maken hebt? zo ja, waar kun je deze railsen vinden?
alvast bedankt!
op die manier is het wellicht nog functioneel (met een gordijntje lijkt het me een loze ruimte zo midden in de kamer)
in de uitsparing zou je bv ook van MDF een 'kastje' kunnen maken waar je een modem/dvd speler etc in kan zetten. in de doe het zelf zaken kan je het op maat laten zagen.
een paar keer behandelen zodat het er dik op zit en niets meer in de stenen kan trekken. vervolgens een goedkoop en beroerde kwaliteit witsel erop smeren. je kan proberen of dit er na het drogen af is te weken en te borstelen (ammoniakoplossing) wellicht dat dit werkt, en je met een demo de verhuurder kan overtuigen dat het wel geverfd is, maar het niet parmanent is en je het er weer af kan halen zodat het in de oude staat is (eventueel vastleggen in huurcontract)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.