Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je het beste en/of makkelijkste bloempotten van papieren bekertjes?

Ik heb heel leuke papieren bekertjes, die me leuk lijken voor kleine plantjes. Je kan ze alleen niet direct gebruiken natuurlijk, want als je dan water geeft, gaat het papier kapot.
Wat voor handige oplossingen zijn hiervoor te bedenken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

zet een plastic wegwerpbekertje in het kartonnen bekertje en zet daar een plantje in het bijgeleverde bloempotje in. Vul indien nodig,de ruimte in het bekertje op met zand of kleine steentjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Alle antwoorden waren nuttig, maar deze vond ik persoonlijk de handigste tip.

Andere antwoorden (3)

je kan ze natuurlijk aflakken van binnen, maar een eenvoudig plastic zakje er in volstaat ook, en is wel zo makkelijk.
maar of het wat wordt?
kleine plantjes groeien groter, en zo'n bekertje is wel heel erg klein.
wat misschien een beter idee is, is de bekertjes open te knippen, bodem er uit, en er vervolgens een grote pot mee te beplakken.
als de pot buiten komt te staan, moet je 'm dan nog wel aflakken.
is meer werk, maar met beter resultaat lijkt me.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je kunt de binnenkant bekleden met een laagje was (gesmolten kaarsvet), dan kan er prima een plantje in.
Op de lange duur echter kan het natuurlijk niet op tegen vocht dat er hoe dan ook op zal inwerker, maar in de praktijk hebben kleine plantjes ook vaak het eeuwige leven niet, of je moet ze tijdig toch verpotten.

Ook kun je het bekertje gebruiken als 'ompot' om een andere (waterdichte) bloempot. Dan kun je het ook nog eventueel regelmatig vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Fynnya,

ik weet niet zeker of dit werkt en zeker niet hoe lang het wekt.
kaarsvet en gewone verf werken niet, want zodra je het bekertje beetpakt, vervormt het iets waardoor er barstjes onstaan. barstjes, water..... dat gaat niet werken.

er bestaat tekening fixeer spuitbus, een soort van soepel vernis dat over potlood tekeningen wordt gespoten om uitvlekken te voorkomen. deze vernis is transparant.
te koop in de kantoorboekhandel en kunstatelier.

iets vergelijkbaars bestaat ook in de elektronicahandel voor het afdekken van gedrukte bedradingsprinten. dit spuit je op de vers geëtste print zodat hij later makkelijk gesoldeerd kan worden. Het spul dat ik gebruik is lichtgroen van kleur.

zoals gezegd, uitproberen, kost niet zo heel veel geld, en als het werkt heb je voor jaren plezier, want zo'n spuitbus gaat lang mee.

veel plantplezier.
groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding