Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Roet vlekken op het plafond, we willen opnieuw witten, hoe deze te verwijderen?

Wij hebben 2 toortsen aan de muur hangen met kaarsen, vonden wij altijd heel leuk staan. MAAR nu zitten wij dus met roet plekken op het plafond. Vind het nu ineens een stuk minder leuk. Haha.
De rest van het plafond is ook niet echt meer wit, is echt aan een nieuwe beurt toe.. maar hoe moeten wij nu te werk gaan??

Ik zie er als een berg tegenop.

Toegevoegd na 13 minuten:
Waarmee moet ik het schoonmaken...??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Wij hebben dit ook gehad.
Je kan het het beste eerst goed schoonmaken en vervolgens er met latex overheen witten.
Bij ons was er niets meer van te zien.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat zeer goed met St-Marc. Lauw water en een hoeveelheid product en u kan aan de slag. Best handschoenen gebruiken en opletten voor uw ogen. Het is een beetje agressief maar zeer doeltreffend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de vlekken eerst overschilderen met speciaal isoleerverf. Daarna het geheel overschilderen in wit.
bamibal
13 jaar geleden
De roetvlekken schoonmaken met ammoniak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roet verwijderen van het plafond doet u eerst met een stofzuiger met grove borstel (loszittende roetdeeltjes). Voorzichtig zuigen, niet vegen. Daarna deppen met een papje van water en bakpoeder. Regelmatig nieuw stukje doek gebruiken anders wrijft u het roet weer terug. Naspoelen met schoon water. Zonodig herhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of op deze manier:

Uw plafond schoonmaken gaat geweldig met warm sodawater.
Met een spons afnemen. Daarna is het vetvrij en klaar om opnieuw gewit te worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.vooroma.nl/schoonmaaktips/plafond-schoonmaken.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dit opgelost door er een beetje zilverkleurige overheen te smeren vooraf , laat absoluut geen kleur of zwart door , daar na latex , perfect
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing