Wat moet je doen als je plafond begint af te brokkelen (net geverft)?
Deze ruimte is gerenoveerd toen wij hier in kwamen.
Deuren staan altijd los, dus door vocht kan het absoluut niet komen.
Ben heel nieuwsgierig naar de antwoorden hier :(
Het kan gewoonweg TEVEEL verschillende dingen zijn helaas... Ook hier weer: hoe meer info hoe beter.
Wij wonen hier tijdelijk, omdat we weer willen kopen.
We zijn dus echt niet van plan om die hele badkamer ( en die is echt groot) voor de volgende bewoner op te gaan knappen.
Hij is, zoals ik al aangaf, gerenoveerd vlak voordat wij hier kwamen wonen, dus is er bij de renovatie is mis gegaan.
Enige 2 opties die je hier hebt zijn, 1. voor het schilderen licht opschuren om de poriën weer open te maken zodat de verf kan hechten. Of 2. eerst een speciaal hechtmiddel aanbrengen. Optie 1 heeft meestal de voorkeur. Het kan ook zijn dat er nog vocht in het plafond zat terwijl je ging afwerken, dit hoef je niet altijd te zien, het lijkt dan mooi droog maar is het niet. In dit geval drukt het vocht bij het uitdampen de verflaag los. Voorzichtig afsteken, uitdampen en weer opnieuw schilderen. Andere optie is dat het plafond poederig was. Dit kan je makkelijk controleren door er met een vinger langs te wrijven en als er dan poeder op zit moet je voor het afwerken eerst je plafond fixeren. Ook kan het zijn dat het plafond juist teveel zuiging had. Dan is het bindmiddel uit de verf in het plafond gezogen en liggen de verfdeeltjes zogenaamd los tegen het plafond, zonder verlijming. Afwassen en fixeren tegen de zuiging en nogmaals schilderen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, problemen en oplossingen genoeg dus ;-)
Ik kan je hier geen + geven, die zet ik bij je andere reactie, bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.