Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik goedkoop eikenhout om zelf een eetkamertafel van te maken?

Ik wil een tafel die niet te koop is en daarom wil ik het zelf gaan maken. Ik heb iemand die het kan zagen voor me maar het hout zelf moet wel al geschikt zijn om een tafel van te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
988

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vrienden van mij hadden jaren geleden hetzelfde idee. Hun idee was eerst overal gaan kijken en er dan tegenaan lopen (hoopten ze...). Niet dus, oude gebouwen die gesloopt werden, bezochten ze en het is toen gelukt! Ze kregen oud hout mee, de details weet ik niet meer. Het werd een mooie tafel, dat wel : groot, ruim een prachtige leef,werk en speeltafel was het resultaat.
Een andere tip is dat men in andere Europese landen (Frankrijk dacht ik bijvoorbeeld) ook andere maten tafels verkoopt en andere modellen.
Sterkte en succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goedkoop eikenhout zal er wel niet zijn, wel kan je soms eikenhouten spoorbielsen kopen, of eens gaan kijken bij een bedrijf in sloophout.
Moet je wel goed weten hoe eikenhout er uit ziet, het is in ieder geval erg zwaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus! goede kwaliteit eikenhout is duur. goedkoop eikenhout is zeker niet geschikt voor een tafel.
In een hout (groot)handel kan je dit vinden, soms hebben die restanten die u dan aan een schappelijke prijs kan kopen.
Een andere mogelijkheid bestaat erin de 2dehandse markt af te zoeken naar een bestaande tafel die groot genoeg is om uw ontwerp eruit te krijgen. Spoorweg bilzen kan ik afraden want die zijn doordrenkt met creoline. Krijgt u er niet uit en stinkt nog op de koop toe.
Succes en veel plezier aan uw tafel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding