Hoe monteer ik een wandcontactdoos plus schakelaar?
De schakeling/schema (kleuren vóór 1970), daar kom ik wel uit, maar kan iemand mij uitleggen wat de handigste manier is van monteren: de draden zijn nogal stug en het is nogal een gedoe ze op de juiste plek te krijgen. Moet je de afzonderlijke onderdelen van het frame afhalen en monteren of moet je juist de boel aan elkaar laten zitten en die stugge draden er maar door wurmen? Voor het gemak zit de oude schakelaar precies andersom in elkaar (oud (rond ontwerp, porselein): frame over de onderdelen heen, nieuw (vierkant, plastic): onderdelen óp het frame).
Toegevoegd na 10 uur:
Bedankt voor de eerste reacties.
Zoals gezegd zijn mijn kleuren pre-70, dus rood, groen, zwart en grijs, maar dat gaat wel lukken.
Bij de eerste omslachtige poging (weinig ervaring) bleken achteraf (zo zei de Gamma) de originele gestripte delen inderdaad te kort; klemmetjes dus. Alles was dus inmiddels weer eraf en de oude doos teruggezet (zucht) en nu dus op naar de tweede poging. Stroom eraf is hier inderdaad echt noodzakelijk. Zie foto; onderste deel ('stopcontact') heb ik al 180 graden moeten draaien omdat anders de draden te kort waren (alleen de grijze (aarde) is lang genoeg). Bovenste deel (schakelaar) is dus al losgeschroefd van de plaat. Dus eerst schakelaar en stopcontact eraf, plaat vastschroeven (nadat je de draden erdoor gehaald hebt ), de draden aan de onderdelen onderdelen bevestigen en de hele handel eróp monteren, begrijp ik? Die zwarte draad (zat er al in) is hinderlijk weerbarstig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.