Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Het beste kun je ze gewoon kant en klaar kopen,je drukt ze zo op de handdoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen met linnen veters en dan het liefst die wat dikkere ronde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangen in het "SORBO-rekje" in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kant en klare lusjes met een knijpertje die je aan de handdoeken kunt maken, koop je voor 1 euro per 10 stuks bij de Blokker. Deze haakjes moet je er wel af halen voordat je je handdoeken in de was gooit, maar ze werken prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet maken ben je mal.Bij de wibra of zeeman kan je haakjes kopen die bevestig je dan aan de handdoek en hang je op aan het haakje.Kost denk ik nog geen euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zit er aan kleding ophanglusjes die totaal overbodig (soms zelfs hinderlijk) zijn. Die knip ik er af en bewaar ze tot ergens anders een lusje wel nodig is. De laatste 'oogst' waren de lusjes die ik uit uit een pyjamabroek(!) heb gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe je het schrijft maar het heet biejeband bijna op elke markt te koop bij een stal waar ze ook ritsen en knopen verkopen. maar je heb ook knijpertjes ervoor en er bestaan ook al haken waar je gewoon de theedoek in schuift dus niks geen haken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf gebruik ik hiervoor elastiek (kan je op de markt halen bv, maar ook bij zeeman hebben ze het)

elastiek kan net wat meer hebben dat materiaal wat niet rekt. vooral voor de jassen van de kinderen is het erg handig en heeft het hier al goede diensten bewezen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd wit katoenen keperband, dat is sterk.Het zit op een kaartje gewikkeld( 8 meter) en je koopt het bijvoorbeeld op de markt bij de fournituren. De Hema verkocht het ook altijd, maar het is de vraag of ze het nog steeds hebben. Een kaartje en je bent je halve leven voorzien. Ik maak altijd twee lussen aan de doek, is de ene kant nat dan draai ik hem gewoon om.
Biaisband is schuin geweven ( speciaal om ronde dingen af te biezen) en is onafgewerkt, dat zou ik niet aanbevelen.
Voor een mooi lusje knip je ongeveer 8 centimeter band af. Bedenk even waar het midden zit en leg dat punt op de hoek van de doek. Je naait het band dus ongeveer 4 centimeter van de hoek ( zeg maar links) vast. Sla het band een slag om en zet het rechts vast. Je hebt nu een ruime lus die aan één zijde van de doek zit.
Als je een naaimachine hebt, gewoon vast zigzaggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing