Hoe kan ik de kortsluitingsbron opsporen?
Vanmiddag probeerde ik een lamp uit (oud stuk kerstdecoratie). Ik stopte de stekker in het stopcontact, het vonkte en vervolgens viel de stroom uit. (Ik zag daarna pas dat de draad provisorisch aan elkaar was geknoopt, waarschijnlijk heeft iemand er een andere stekker aan gezet op provisorische wijze.)
Ik heb in de meterkast alle stoppen (ik heb van die schakelaars) gecontroleerd, maar de stop van het betreffende gedeelte wil maar niet ingeschakeld blijven. Ik heb de bedrading van het bewuste stopcontact en de daaraan gekoppelde lichtschakelaar al losgehaald, maar dat heeft niet mogen baten. De stop blijft weigeren.
Hoe kan ik nu opsporen waar het probleem zit? Is er überhaupt wel kortsluiting, kan het ook de stop zelf zijn die defect is?
Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid: ik heb van alle apparaten al de stekker al uit het stopcontact gehaald.
Er zijn alleen nog enkele plafondlampen op de groep aangesloten, maar die waren niet aan toen de stroom uitviel, dus het lijkt me niet dat die problemen kunnen veroorzaken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.