Hoe kan ik een restje verf het beste bewaren? Het is zijdeglans lak op terpentinebasis. Het zat in een blik van 2,5 liter dat niet meer goed sluit.
Ik heb nog ongeveer 0,6 liter over wat ik wil bewaren om later eventuele beschadigingen bij te werken. In wat voor soort verpakking blijft de verf goed, zodat er geen vel op komt?
Toegevoegd na 2 uur:
Ik kan het niet in hetzelfde blik bewaren. Het deksel heeft een kier van een halve centimeter en de verf is nog maar een bodempje van 4 cm. Als ik daar een vel op laat komen en dat er later afhaal om de verf die eronder zit nog te gebruiken, ben ik een kwart van de verf kwijt.
Ik zoek dus een soort verpakking die goed afsluit en waar minimaal 0,6 liter in past. Geen jampotjes dus, die zijn veel te klein. De truc van op de kop houden ken ik wel, en die werkt ook wel, maar niet met een kapot blik.
Weet iemand of je ergens lege verfblikken kunt kopen van 0,75 liter? Of kun je verf op terpentinebasis in een kunststof verpakking bewaren? Dan eet ik gewoon een liter vruchtenyochurt uit zo'n emmertje op.
op zijn kop heb ik geprobeerd met lak, maar nu zit er een dikke rand rondom.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.