Kan ik zelf de glasvezelaansluiting in de woning ook verplaatsen?
Er is bij ons kortgeleden glasvezel aangelegd. Door bomen in de tuin was het niet mogelijk om de aansluiting in huis in de woonkamer te laten uitkomen, dus heeft het bedrijf het 'glasvezel-aansluitpunt' (zo'n grijs bakje wat zonder meer nog niets doet) naast de gasmeter laten uitkomen.
Nu ben ik van plan om misschien binnenkort over te stappen naar een glasvezelaanbieder; alleen alle aansluitingen zitten in de woonkamer, omdat in de oude situatie hier de kabelaansluiting de woning binnenkomt.
Nu zou ik natuurlijk in de meterkast een stopcontact kunnen laten aanleggen, en vanaf daar opnieuw allemaal kabels naar de woonkamer trekken maar daar voel ik eigenlijk niet zoveel voor ;).
Concreet komt het erop neer; is het mogelijk om vanaf het punt waar glasvezel de woning binnenkomt, de daadwerkelijke aansluiting van een modem te verplaatsen naar elders in het huis. Dus dat er één kabel getrokken moet worden?
Reden waarom ik de vraag hier nu ook stel is omdat ik bij de diverse aanbieders van glasvezel alleen een algemeen antwoord krijg waar ik verder niet zoveel mee kan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.