Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil zelf een vinylvloer gaan leggen. kan dit op een houten ondervloer? en heeft iemand tips.

De vloer moet goed isolerend zijn omdat het een gehorig huis is. welke dikte van vinyl is goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wij hebben zelf ooit vinyl over een houten vloer gelegd maar je zag elke plank erdoorheen! Ik weet niet meer welke dikte wij toen hebben gelegd maar ik zou zo dik mogelijk nemen. Leg je er een ondervloer onder moet je eerst goed kijken of de houten vloer wel vlak is als dat het geval is hoeft het vinyl niet de dikste maat te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt vinylvloer gewoon over een houten vloer heen leggen. Dit is verder dan geen probleem mits je het plakt. Onder het vinyl kun je dan een soort isoleervloer leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondervloer noodzakelijk. 18mm constructietriplex, spaanplaat zuigt te veel lijm. Economischer: vloerdelen eruit halen en verkopen, en met constructietriplex een nieuwe vloer aanleggen, dan weet je ook zeker dat het geheel vlak is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vriendin van mij heeft dit bij haar thuis gedaan ( door een bedrijf nogwel, vonden toen al dat ze haar van advies moesten voorzien)
ze had vrij dik vinyl maar je zag zoalsboven genoemd de planken gewoon eronder en je liep het vinyl in een mum van tijd kaal en kapot, echt zonde geweest want ze had zeker niet de goedkoopste gekozen.
zal er dus zeker een ondervloer onder doen, dan kan het best.
gezien de gehorigheid van je huis zou ik ook nagaan (indien van toepassing) of de bewonersvereniging geen eisen stelt aan de vloer die je legt en de ondervloer die er bij hoort, dit had mijn broertje met zijn laminaat, werd zo een dure grap.
en anders zowiezo vanwege de last die je jezelf kan besparen even in de winkel informeren vor speciale ondervloer hiervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie op deze site
http://www.creatiesjosbuysse.be/

en klik op 'Contesse voorstelling' en 'Eenvoudig te plaatsen'

dus ook voor doe-het-zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën: