Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet wat ik tegen de buiten gevel kan doen?

ik heb probleem ,ik heb vocht op de muur van mijn badkamer ,ik denk dat het waarschijnlijk door de buiten muur ,komt weet het niet zeker maar ik moet ergens beginnen ,ik heb ook al in de badkamer muur afgekapt voor zo ver dat het vochtig was .nu wil ik de buitenmuur behandelen met iets wat de muur waterdicht maakt ,ik zie zoveel op google ,maar wat is het beste ?

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Als het écht door de buitenmuur komt, zijn je voegen naar de maan. En dan moet er dus opnieuw gevoegd worden en dat is geen goedkoop grapje... Laat het zsm nakijken en oplossen, anders wordt het van kwaad tot erger en gaat zelfs je spouw er aan!! Er is niet een of ander goedkoop middeltje, helaas...

Laat goed controleren of het niet bijv. uit de kelder of vloer omhoog komt of dat er ergens een lekkage is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste moet je eerst nagaan of de voegen van de buitenmuur nog goed zijn, indien de voegen niet meer goed zijn kan je er heel vel impregneer middel opsmeren maar blijft het vocht doorslaan.

Mogelijk zelfs dat als de muur opnieuw gevoegd is je ook meteen van het vochtprobleem af bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is zo weinig zinvols over te zeggen zonder foto of nadere beschrijving. Het kan ook een ventilatieprobleem zijn, condensvocht. lekkage etc.. Bij een doorslaande (enkelsteens) buitenmuur is vaak de kwaliteit van voegwerk de oorzaak. Maar een badkamermuur op begane grond kan ook vochtig zijn door bijv. optrekkend vocht uit de fundering (en daar helpt een muurcoating aan de buitenkant niet tegen) . Je schrijft dat je de muur hebt "afgekapt voor zo ver dat het vochtig was", dus neem aan dat je een deel van het stucwerk hebt verwijderd tot een bepaalde hoogte ? Misschien is het plaatsen van een voorzetwand (gipsplaat voor natte ruimtes + tegelwerk) een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat het vocht van buiten komt? Vocht plekken in een badkamer, zwarte spikkels en donkere plekken is een probleem van binnen. Ik heb hetzelfde probleem momenteel en mijn broer heeft het gehad, is een ventilatie probleem. Als het vocht van onderaf komt dan is een oplossing een voeg uit de muur hakken, zo laag
mogelijk en een loodslab er in maken.
Als de buitenmuur doorslaat dan is het heel moeilijk, er zijn coatings verkrijgbaar maar het resultaat hiervan is vaak maar tijdelijk. Opnieuw voegen kan een oplossing zijn maar als het een enkelsteens muur is dan is het de vraag of dit afdoende is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het een spouwmuur is komt het niet van buiten.heb je een goede luchtafvoer met een afzuiger er in?.ventilatie is meestal de boosdoener.iets meer gegevens maakt het meer mogelijk een goed antwoordt te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing