Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie heeft ervaring met kleur poeder om lekkage op te sporen?

ik heb een aanbouw met plat dak nu heb ik al meerdere keren water langs de muur naar binnen gekregen(vocht plekken) .dus ik heb dakcoating aangebracht over het gehele dak .na hevige regen weer het zelfde ,op de zelfde plaatsen .dan heb ik een dakrol van aquaplan op bevestigd ,dan zou je denken / nee nog steeds het zelfde ,ik ga nu twijfels krijgen of het lek wel bij mij zit en niet bij de buren ?maar ik had gelezen over kleurpoeder die aan zou geven waar het lek zit ,ik zou dat eerst willen proberen voor ik naar de buren stap .heeft iemand hier ervaring mee ,en hoe je dat toe past .of andere adviezen.nieuw dak is geen optie dat gaat mijn budget niet redden .

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Krijg je water binnen of alleen plekken.
En meteen tijdens de regen of pas een tijdje daarna?

Je hebt het over de buren.
Delen jullie het dak, of twee aparte daken?
Die kleurstof heeft alleen zin bij twee aparte daken.
maar als twee aparte daken, hoe zou het water dan bij jou kunnen komen?
Maar met twee aparte daken dan kan je het dak ook een keer vol laten laten lopen met kraanwater en wachten op de plekken.

Werkt de water afvoer goed en niet verstopt?
Misschien kan ie het bij veel water niet aan, waardoor er teveel water op het dak komt te staan en het een andere weg zoekt.

Je zegt ergens iets over slechte voegen in de muur.
Kan het dat het vocht door de muur komt?
Dat kan eigenlijk alleen bij een (enkel)steens muur.

Toegevoegd na 16 minuten:
Kleurstof kan volgens mij bij een crea-winkel kopen. (waar ze schilders en knutsel dingen verkopen)

Maar als je kurkuma (kerrie) in de keukenkast hebt staan werkt het ook.

Je zal best veel nodig hebben, op een dak ligt veel meer water dan in een afvoer.

Let wel dat je dan een gekleurde muur krijgt, maar verven moet je toch met die vochtplekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je verhaal al lezend denk ik niet dat het probleem je dak is maar de overgang van je buren ernaar toe!De meest gebruikte methode is dat er een loodflap ingeslepen in de voegen en dan naar je dak gaat. Het kan zijn dat het aan vervanging toe is of dat de voeg moet worden vernieuwd.Je hebt wel toestemming van ze nodig als je in hun muur een loodflap wil gaan aanbrengen indien die niet aanwezig is.Met kleurstof opzoeken waar het zit ben ik bang je het nog niet vind t vermengd met t water,je vochtplekken krijgen dan een kleurtje maar vertellen je niet waar t verdaan komt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb 6 jaar in dak&gevelbeplating gezeten en om lekkages op te zoeken met kleurstof is zeer ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing