Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe spuit je een fiets over?

Ik wil mijn nieuwe bmx zwart met wit spuiten/verven... Alleen ik weet niet precies hoe ik dat moet aanpakken...

Met welke verf en moet ik schuren of de fiets uit elkaar halen?

Kortom zoek ik wat uitleg zodat ie heel erg mooi word :D

Alvast dankje :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, oke, das toevallig ! Hopen dat het ook bij jou gaat lukken... Doe je al lang aan bmxen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een paar weken geleden een fiets overgespoten.
Ik heb de fiets geschuurd, niet kaal maar wel alles goed raken, daarna afgesopt met water en ammoniak en goed laten drogen.
De fiets helemaal afgeplakt (ik heb hem dus niet uit elkaar gehaald) en daarna overgespoten met lak van de gamma.
Na het drogen heb ik er blanke lak van de gamma op gespoten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou het frame zo kaal als mogelijk maken, dan schuren, eventueel plamuren en met autolak spuiten.
Spuit wel in meerdere dunne lagen, die drogen sneller en geven minder kans op "zakkers".
Als je het frame helemaal kaal schuurt, dus tot op het blanke metaal, dan moet je eerst een goede grondlaag aanbrengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super dankje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom helemaal kaal?
Het is een nieuwe fiets, dus dan kan je ervan uitgaan dat alles mooi glad is.
Opschuren met heel fijn papier en spuiten maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kaal frame bedoel ik alle overbodige dingen eraf halen zoals wielen, stuur, trappers enz. Dit zit alleen maar in de weg als je gaat schuren en spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ik dacht dat je met kaal, kaal bedoelde zoals in je laatste zin.
als je klaar bent met schuren. hoef je er niks af te halen. alleen een plastic zak over de zadel ( wat je niet bespoten wilt hebben) dan kan je lekker verven/spuiten zonder de zadel te raken. en dan hoef je ook niks uit elkaar te halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst schuren. Dat de andere kleur eraf is. En als dat er niet opzit dan gewoon schuren. Daarna kan je naar n winkelgaan waar ze van alles hebben. Of naar de action als die bij je in de buurt is. Daar n zwarte/witte verfspuitbus halen en dan er opspuiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het de eerste keer is zou ik eerst een keertje oefenen op een oude fiets.
Of anders op iets anders van metaal.
Oefenen kan je prima met een goedkope of oude spuitbus doen, dus dat kost bijna niks.

Dan weet je of het gaat lukken met je nieuwe fiets, want het zou zonde zijn van je werk en verf als je het een paar keer opnieuw moet gaan doen.

Als je twee kleuren wilt gaan gebruiken:
Eerst alles wit, dan afplakken wat er wit moet blijven en dan met zwart de rest doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding