Hoe komt het dat de lak van onze kozijnen er gewoon af te trekken is?
2 jaar geleden heb ik de kozijnen van onze woning geschilderd.
Ik heb professionele verf (lak) gebruikt op nieuw geplaatste Meranti kozijnen (welke door de leverancier in de grondverf zijn gezet)
Ik ben er zeker van dat ik de kozijnen tussen elke laag (heel) goed heb ontvet.
Op dit moment kan ik de plakkaten lak er zo af trekken. Onder deze lak komt dan Meranti hout vanaan wat erg vochtig is.
Ik snap er niks van.
Toegevoegd na 14 uur:
Alvast bedankt voor de reacties!
De situatie doet zich voor op 3 plekken.... (wel allemaal liggende delen)
De grootste schade zit aan de onderkant (drempel/liggende deel van de openslaande deuren... deze kon ik helemaal blank trekken)
Ik probeer al een aantal keer meer foto's erbij te zetten maar die komen niet in beeld.
Het kozijn is geplaatst door een aannemer.... (waar we overigens erg veel problemen mee hebben gehad....Ook het gronden is destijds door een deskundige aangehaald, waarna de aannemer het overgegrond heeft..... waarschijnlijk zonder schoon te maken en zeker te weten met een smerige kwast.... het zand zat erin geplakt) Nou... dat is een ander verhaal.
Mede door bovenstaande veraal zijn we erg zorgvuldig te werk gegaan bij het schilderen.....
Het is dubbelglas
De lak lijkt er inclusief grondverf af te gaan op dit moment.
Ik zal (nog een keer) proberen de andere foto's te plaatsen.
Enig voordeel is dat je het nu helemaal kaal hebt en het verfsysteem op een goede manier kunt reinigen, schuren en op kunt bouwen.
Nogmaals....doe het wel als het hout goed doorgedroogd is. Red je dat niet, dan reinigen, schuren, gronden (liefst twee maal) en volgend jaar definitief aanpakken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.