Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een openvallende kastdeur stellen?

Het is mogelijk niet eenvoudig, het gaat om een oude houten deur van mijn ingebouwde kast in de woonkamer.

Als ik de sleutel niet omdraai zwaait de deur open tot bijna wagenwijd. Ik zou liever hebben dat hij dan óf blijft staan waar hij is óf desnoods een beetje dichtgaat.

Het zijn echter van die hele oude (vastzittende) scharnieren met pennen (ook vastzittend).

Waar zou ik iets moeten doen, en wat? losser. vaster, houtje ertussen?

Aan het scharnier zelf is niks in te stellen (gewoon zo'n oud simpel ding)

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je wilt dat de deur dichtblijft. Aan het scharnier kan niets worden gedaan.
Ik zou een kastmagneetje nemen. Klik, en hij blijft dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kijk eens of de kast waterpas staat, misschien kun je de stand van de kast iets veranderen. (voorover, achtetover of iets opzij)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat de scharnieren niet netjes in 1 lijn boven elkaar liggen. Als ze dit wel doen, dan zou je de bovenste scharnier iets naar achteren kunnen plaatsen( verder de kast in) waar door de deur als het ware naar achteren getrokken wordt. Hiervor zou jee wel even een beitel ter hand moeten nemen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar bierfiltjes onder de kastpoten aan de voorzijde doet wonderen (als de scharnieren niet goed te verstellen meer zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak aan de binnenkant van de deur een ouderwetse deurveer.verstelbaar in verschillende standen!
Problemen opgelost.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing