Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Smeermiddel voor schroeven in hardhouten tegels ?

Om de hardhouten tegels geschroefd te krijgen op de liggers ga ik gegalvaniseerde RVS schroeven gebruiken.
Ik las ergens dat het aanbevolen wordt ( nadat er natuurlijk eerst voorgeboord is) om de schroeven in slaolie of iets dergelijks te dopen.
Is vaseline niet veel geschikter of maakt dat (ook) vlekken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Én gegalvaniseerd, én rvs...?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

vaseline werkt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

drupje afwasmiddel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gegalvaniseerde rvs schroeven bestaan niet,het is of galva of rvs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, bedankt. In dat geval ga ik voor gegalvaniseerde schroeven. Schijnen een stuk sterker te zijn.
Let wel op waarmee je invet. Veel hardhout gaat "bloeden" na aanraking van bepaalde stoffen het geen betekent dat het hout gaat vlekken. Ook als je het hout wil behandelen met een lak of iets dergelijks kan het gebruik van vet of siliconen vlekken veroorzaken. Dit kan je voor komen door bijvoorbeeld een glijmiddel als waxilit te gebruiken. Dit wordt in de timmerindustrie o.a. ook gebruikt om bijvoorbeeld vlakbanken en de 4-zijdige te smeren zodat het hout er gemakkelijk overheen glijdt. Dit is o.a. te verkrijgen bij de timmerindustrie-leverende groothandels in o.a. 400 ml spuitbussen. Ik zal geen reclame maken maar als je een adres wilt hebben , graag een pm

Javaansezware
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ik denk niet dat het nodig is.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: