Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel watt boormachine voor in beton?

Wat heb je nodig om in beton te kunnen boren?

Een betonboor is geen antwoord.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het belangrijkste is dat je een pneumatische boorhamer neemt en geen klopboormachine. Het wattage ligt rond de 550 Watt en is niet eens zo belangrijk. het gaat om het mechanisme in de boormachine.

Daarnaast heb je óók een betonboor nodig, een boortje met een platte kop.

Maar het werk doet de pneumatische boorhamer. Ik had vroeger een klopboormachine, maar sinds ik deze heb ingeruild voor zo'n pneumatisch ding gaat het erin als boter.

Toegevoegd na 15 minuten:
NB. Volgens mij gaat het bij boorhamers om de impact (uitgedrukt in kJoule). Dat bepaalt de kracht en niet het wattage.

Om een goede boormachine uit te zoeken (of te huren) moet je eerst bepalen hoe groot het gat moet zijn. Voor mij is een M12/M12 boor voldoende, maar als je een buis erdoor wil leggen heb je een zware boorhamer nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op mijn betonboor machine staat dat ie 450 watt is.en inderdaad hij ramt door het beton heen alsof je met een gewone boormachine door hout gaat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kwam niet door mijn betonnen balkonnetje heen (adsl naar de zolderkamer aanleggen) met een klopboor van 750 Watt, en met die van de buurman (1000) lukte het met enige moeite. En dan boorde ik nog van boven naar beneden, andersom was helemaal niet gelukt.
Een hamerboor is vele malen beter.
Hiero staat het verschil zo'n beetje uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een boorhamer vanaf 550 watt is voor normaal huis tuin en keukengebruik voldoende,tenzij je op ijzer boort ,maar dan helpen 1000 wat ook niet als je niet de juiste boor hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing