Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke specie kopen om muurtje te maken van trommelsteentjes

Moet een laag muurtje maken om hoogteverschil op te lossen in de tuin, heb nog veel trommelsteenjes liggen en wil die daarvoor gebruiken, welke specie kan ik hiervoor gebruiken?

Kan dat normale specie zijn? Ik wil eigenlijk geen grijze voeg, maar een lichtere kleur voeg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Met kant en klare metselspecie gaat dat prima, echter trommelsteentjes zijn van beton en dat is moeilijker te metselen dan metselstenen.
Ze nemen minder water op en bij iets te natte specie, zakken de voegen er uit door het gewicht van de stenen, dus nooit meer dan drie laagjes per dag metselen.
Ook heel goed na een halve dag de specie van de betonsteentjes afwassen, later krijg je dat er nooit meer af.
En nooit met regen aan de slag, dan wordt het een zooitje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergeet wat over die voegen, in de metselspecie, zit kalk en die geeft al een lichte voeg.( Bijna wit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Metselen schijnt nog wel eens tegen te vallen maar ze zijn prima te lijmen met Redsun steenlijm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Metselen met o.a. Beamix blauw gaat heel goed. Je moet het alleen wel, na dat je een aantal lagen hebt gemetseld, laten rusten zonder er aan te zitten. Door dat het betonblokjes zijn is het hechten moeilijk. Als de specie van het gemetselde muurtje droog is kan je weer verder metselen. Gemorste cementspecie direct met een harde borstel verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing