Hoe verbeter ik de montage van mijn boekenplanken?
Ik heb een boekenplanksysteem hangen aan een dragende betonnen muur van mijn huis. De planken zijn net iets meer dan 3 meter lang. Ze zijn bevestigd met 6 verticale metalen strips aan de muur waarin de steunen zijn gehaakt en daarop liggen de vier planken.
De metalen strips aan de muur zijn denk ik iets meer dan een meter lang en elk bevestigd met 6 schroeven in de muur. Het geheel hangt dus aan 36 schroeven.
Nu wil het geval dat van elke metalen strip de bovenste, en soms de bovenste twee, schroeven langzaam uit de muur aan het komen zijn. (De andere schroeven zitten nog muurvast, bleek bij controle.)
Mijn vraag is: hoe krijg ik dezelfde maat schroeven met nieuwe pluggen weer in het inmiddels duidelijk te groot geworden boorgat? Bestaat er iets waarmee het boorgat gevuld kan worden? En dat dan sterk genoeg is om een flink gewicht te dragen? Heeft iemand goede ervaringen ergens mee?
Ik boor liever geen nieuwe gaten omdat dat zelfs met een heel zware klopboor tot gesmolten boortjes leidde, zo hard is de muur.