"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" na aansluiten wandcontactdoos internet. Hoe op te lossen?
Ik heb een werkende internetverbinding. Dit heb ik getest d.m.v. een kabel van het modem rechtstreeks naar de computer. Nu zitten er in onze huurwoning ook wandcontactdoosjes als die op het plaatje te zien is.
In het wandcontactdoosje was de kabel los, deze heb ik aangesloten op de contactjes 1 t/m 8.
Als ik nu de computer erop aansluit met een standaard RJ45 patchkabel geeft Windows Xp: "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Wat kan dit veroorzaken, of hoe kom ik erachter wat er mis is?
Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb het wandcontactdoosje uit de muur geschroefd en heb even een foto gemaakt. Ik hoop dat het zo beter te beoordelen is!
Ik zie ISDN staan, ISDN werkt met 6 aders, maar de stekkers zijn hetzelfde. Als je de stekker eruit haalt, zie je dan 6 of 8 koperen staafjes. Als je er 6 ziet dan moet je er een andere stekkerdoos opzetten. Verder hoef je de 8 aders niet te strippen, gewoon helemaal erin drukken, het contact snijdt dan door de isolatie. (dit zou voor de werking weinig mogen uitmaken) Wat je zou kunnen proberen is om een (oude) utp kabel op te offeren, doorknippen en draadjes aan elkaar knopen. (ziet er niet uit maar werkt gewoon)
Als je geen gigabit-netwerk hebt, hoef je alleen de oranje en groene paren aan te sluiten: 1,2,3 en 6.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/52352
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.