Hoe sluit ik deze inductiekookplaat aan?
Ik heb een inductiekookplaat (Termikel kFTI 6317) die ik wil aansluiten. Ik begrijp echter niet helemaal welk draadje waar moet, omdat het installatieschema (voor mij) net iets te onduidelijk is.
Qua stroom heb ik 2x 220 beschikbaar, 2x blauw (nul) en 2x bruin (fase).
De plaat heeft 5 aansluitpunten (zie eerste afbeelding), van rechts naar links: aarde, 1, 2, 3, 4. Hiervan zijn 1/2 en 3/4 doorverbonden door middel van een "supernietje" (te zien op de afbeelding).
Van de aansluitmogelijkheden (zie afbeelding 2) moet ik volgens mij de middelste hebben.
Er staat echter alleen globaal L1 en L2 bij. Nou neem ik aan dat L1 voor 1 paar blauw/bruin staat en L2 voor het andere paar. Maar waar sluit ik dan blauw (nul) aan en waar bruin (fase)? Of kan ik nul en fase per groepje verwisselen? En moet ik dan die "nietjes" weghalen? (Lijkt me wel, anders gelijk kortsluiting)
Hopelijk heeft iemand hier een helder idee, anders moet ik morgen even naar Gronau rijden (het is een Duitse plaat).
Toegevoegd na 8 minuten:
GV heeft besloten mij voor gek te zetten en de afbeeldingen om te wisselen. Maar ik neem aan dat het verhaal duidelijk is.
Ik weet waarover ik spreek
de beiden fase draden aan het ene nietje, de beiden nullen aan de andere. Je sluit ze geen 2 fases aan, maar één fase. Deze ene fase sluit je aan met 2 draden, zodat je het effect krijgt van één dikke draad.
Tevens niet nodig omdat je alles in de meterkast kan zien.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.