Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een la vastzetten, zodat deze er niet meer uitkukelt als je hem open trekt ?

Ik ben een vrouw.

Toegevoegd na 13 minuten:
@ Eleo, zachtjes de la open trekken werkt niet altijd bij kinderen ;) ik wil voorkomen dat ze een la op hun hoofd krijgen zodra ze hem open trekken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

achter aan de zijkant van de lade een gaatje boren en een houtenplug[duvel] er half in duwen dan zal de lade blijven hang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

er bestaan van die handige la-stopjes, een soort plastic boogje. vast te koop bij de bouwmarkt.
enne: zachtjes trekkend de la openen helpt ook natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sla aan het begin van de geleider een dopje op. Die witte dingen met een spijkertje erin.

Is de kast niet van hout, dan haal je het spijkertje eruit en lijm je het dopje vast. Zo creeer je een blokkade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het plaatsen van een magneetje aan de achterkant van de lade en een andere bijna aan het eind van de geleider zou wel eens effectief kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn speciale kindersloten in de handel (zeker bij prenatal of andere babyzaak) Wij gebruiken die zelf bv in de caravan, zodat de la onderweg niet openschiet.
Hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Het is een haakje met stop, de la gaat een klein stukje open, je duwt met je vinger het haakje van het stopje en pas dan gaat hij open.

Toegevoegd na 2 minuten:
foto lukt niet - ik probeer het nog eens

Toegevoegd na 5 minuten:
sorry, blijkbaar lukt een .bmp foto niet, maar als je op google afbeeldingen zoekt naar plastic kinderslot voor lades moet je hem wel vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een toevoeging dat je vrouw bent. Daarmee zal ik dan maar rekening houden, vanuit het cliché dat je absoluut niet technisch bent...

Zoek een technische man!!!

---

Als je dit antwoord te voor de handliggend vindt, zal ik je een technisch advies kunnen geven. Maar de bovenkant van het binnenwerk lager, behalve de achterplaat. Dan kan je een schroefje in de slede doen bij de opening. De lade blijft daar dan achter hangen.

Ook kan je ladegeleiders erin maken. Daar zit dit mechanisme al in gebouwd.

Mocht je dit niet begrijpen... zie het eerste deel van mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing