Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een gaatje in de afvoerslang van de wasmachinekraan dichten?

Ik wil het gaatje dichten zonder een nieuwe slang te kopen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gaatjes in de afvoerslang van je wasmachine ontstaan doordat het rubber van de afvoerslang is verstaft danwel vergaan. Bovenstaande antwoorden ter harte nemen, te weten vulcaniseren, kitten en plakken lijkt mij een tijdelijke oplossing waarbij je je moet bedenken dat er elders in de slang weer een gaatje kan ontstaan. In het ergste geval kan je slang scheuren en is de (water)schade niet te overzien. Mijn advies is om niet te repareren maar definitief te vervangen door een nieuwe afvoerslang. Voor de prijs tussen €3,99 en €10,99 zou ik geen enkel risico willen nemen.
http://www.wasmachine.nl/product/15925/wasmachine-afvoerslang-125-400.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BON! (fr). +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xing ben het helemaal met je eens hoor.
maar dat was de vraag niet. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat weet ik ook wel piraatje! In de vraag stond dat Douwe géén nieuwe slang wilde kopen hetgeen ik hem ten stelligste afraad met bijgevoegde motivatie. Ook heb ik gerefereerd aan bovenstaande antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Dit is nu een typisch voorbeeld van domme bezuinigingen! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Leek me ook al onlogisch, bezuinigen op een slang van enkele euro's met een risico op waterschade...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch maar een nieuwe slang gekocht, want ik wilde geen risico lopen op een lekkage voor een paar euro meer.

Andere antwoorden (7)

Met siliconenkit. Wel 24 uur laten drogen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt er duct tape omheen draaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan met siliconenkit maar draai dan voor de zekerheid daarna nog ducktape omheen. Terbescherming van de kit waardoor er minder beweging ontstaat
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik zou een combinatie van de vorige antwoorden gebruiken. Dus kit met tape eromheen.
(Lees meer...)
bamibal
14 jaar geleden
ronron1212
14 jaar geleden
wat ik al zei dus
bamibal
14 jaar geleden
enkele seconden eerder, ja
ronron1212
14 jaar geleden
zie het nu ja sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt oa. door het feit dat als jij je antwoord typt, je de in de tussentijd gegeven antwoorden niet te zijn krijgt - heel vervelend soms, het kan vreemde reacties geven
gewoon met vulcaniseerende tape.
gebruik het zelf altijd om antennepark waterdicht te maken.
succes

Toegevoegd na 20 minuten:
p.s als je een kpn auto ziet , dan vraag die mannen maar om een stukje.
je bent er maar weinig van nodig.
ze hebben het meestal wel aan boord.
ducktape is niet waterdicht want het verstaft naar verloop van tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat gaatje nu zit. In de afvoer of in de aanvoerslang?
In de aanvoer zal afdichten altijd een lapmiddel zijn. Koop in de bouwmarkt een nieuwe, kosten +/- € 20.00.
In de afvoer kan je gewoon een goede tape gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb toen een nieuwe gekocht bij http://www.onlineonderdelenshop.nl/ voor een euro of vier een rol tape kost denk ik nog meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding