Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Wat is mijn recht: opgelicht via dropshipping loranza?

Als dom blondje ben ik erin getrapt, leuke, comfort sneakers besteld. Niet wetend dat ze gewoon van Alie Express uit China komen. Dan komen ze binnen en zijn het geheel andere sneakers, goedkope, heel andere gympies. Dus wil je ze terug sturen. Maar dan moet je de retourkosten van bijna 30 euro naar China zelf betalen. De sneakers waren 39 euro.
Nu heb ik ze nog niet betaald. Wat kan ik doen zonder gedonder te krijgen. Ik wil geen 39 euro betalen voor iets wat ik niet besteld heb, en ook niet opdraaien voor de retourkosten. Loranza houdt zich afzijdig met standaard antwoorden. Wat kan ik doen?

6.3K
3

Heb ik recht op retournering van mijn aanbetaling als de kmstand van die auto onlogisch is?

Zaterdagmiddag ben ik naar een garage gegaan en heb ik €500 aanbetaald aan een auto die ik interessant vond.
Toen ik thuis was heb ik alles geregeld (verzekering etc.) en heb ik in de RDW app het kenteken nagetrokken.
Het oordeel bij de kilometerteller was "Onlogisch".
Zondag waren ze gesloten, dus maandag teruggebeld dat ik de koop wil annuleren.
Het bedrijf zegt dat ze een verzoek hebben ingediend bij de RDW om dit aan te passen omdat ze bij de APK een tikfout hebben gemaakt.
Ze zeggen ook de kilometerstanden op papier te hebben.
Na contact met het RDW komt er een tegensprekende reactie van het RDW.
Die zeggen geen aanvraag gehad te hebben en dat de kilometerstand inderdaad onlogisch is.

Mijn vraag is of ik recht heb om de aanbetaling terug te krijgen en of ik dat recht ook heb als de RDW het oordeel aanpast.