Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Moet ik de verzendkosten betalen bij een retour?

Ik heb een bestelling geplaatst en de gehele bestelling is geretouneerd en verwerkt. De verzendkosten van de retour heb ik zelf betaald. De verzendkosten van het opsturen naar mij, brengt de webshop ook in rekening. Ze verwijst daarbij naar haar retourbeleid.

Voor zover ik weet staat de wet boven de regels van haar retourbeleid. Wie weet hier meer over? Onderstaande website al wel gevonden, maar ik zoek specifiek informatie of het beleid van een webshop rechtsgeldig is.

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/online-aankopen-retour

1.9K
3

Heb ik nog recht om ze bij deze groothandel te mogen inkopen?

Ik heb zelf een bedrijf en kocht altijd in bij een groothandel. Ik mocht hun foto’s gebruiken. Nu heb ik een foto gebruikt van hun website om te laten zien aan mijn klanten om zo te peilen wat ze ervan vonden zodat ik wist hoeveel ik er moest inkopen. Nu mag ik van de groothandel niet meer bij ze inkopen aangezien ik hun foto heb gebruikt zonder het product te kopen. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ik dit wel wilde doen en dat ik alleen wilde weten hoeveel vraag ernaar was. Bovendien stond er nergens op hun website aangeven dat je de foto’s alleen mag gebruiken nadat je het product hebt ingekocht. Ik had begrepen dat je de foto’s mocht gebruiken als je klant was, wat ik was. Wie heeft er hier gelijk en heb ik nog recht om ze bij hun te mogen inkopen?

2.2K
2

Wat valt precies binnen de aansprakelijkheidsperiode van een product?

Om de vraag duidelijk te stellen: ik heb een kapot product dat binnen de garantie van 2 jaar valt bij mediamarkt. Nu gaven ze de daar aan dat het product binnen 15 dagen MOET gerepareerd worden omdat in het contract staat.

Nu zitten de 15 dagen erop en zie ik bij de status nog steeds dat die niet gerepareerd is of in ieder geval nog bij de reperateur aanwezig is en niet bij de mediamarkt.

Stel hij is vandaag gerepareerd hebben ze zich dan aan de voorwaarden gehouden of had het product binnen 15 dagen bij mij thuis moeten zijn?

Ik ben er best wel boos om aangezien zij aangeven 15 dagen en ik mijn laptop nodig heb voor school. Ik zou het best raar vinden als ze 15 dagen reparatie aangeven maar ik hem dan later krijg. Wat maakt het de klant uit wanneer die gerepareerd is? Het gaat er toch om wanneer je hem terug hebt?

Mochten ze zich dus niet houden aan het contract kan ik dan een vergoeding vragen?

1.8K
1