Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Ben ik verplicht om verkoop via Marktplaats terug draaien bij verkoop van defecte PS4?

Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden een defecte ps4 verkocht, de disk drive(waar je de cd’s instopt) was kapot. Zo heb ik hem een jaar geleden gekocht, zo heb ik er op gespeeld en zo heb ik hem weer verkocht. Alles ging soepel bij de verkoop, koper aan de deur gehad, getest, etc. Nou kreeg ik gisteravond een boos berichtje dat er een of andere chip uit de ps4 zou zijn gehaald en of ik die nog heb. Nou heb ik zelf nooit er iets uitgehaald, wat dus ook mijn reactie was met een vraag om meer info. (Chip is bij de vorige eigenaar er uit gehaald) Ik verneem een paar uur niks en krijg dan een iets netter opgesteld berichtje dat hij de ps4 terug wil sturen en het geld teruggestort wil krijgen. Ook over de chip zegt hij wat, namelijk: “de chip is een chip op het moederbord van de disk-drive, deze is er uit gehaald waardoor de ps4 niet kan worden gerepareerd.”Nou heb ik in de eerste instantie mijn poot stijf gehouden en geweigerd, maar nu wordt hij agressief en dreigt met dit en dat.

Mijn vraag is: Sta ik in mijn recht? Ik heb aangegeven dat de drive kapot was en met of zonder chip, het komt er op neer dat de drive kapot is. Naar mijn mening heb ik hem dus goed ingelicht, maar hij denkt daar anders over...

Wat is jullie advies en wat zou ik moeten doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Moetik de verzendkosten betalen?

in april heeft mijn zoon een step gekocht bij een webshop. Deze is na 2 maanden kapot gegaan. De voorvork is afgebroken. Ik heb de verkoper gevraagd het product te beoordelen en zij vroegen om het product te retourneren. Verzonden naar webwinkel op mijn kosten. Nu stelt de winkel dat het product kapot is gegaan door toedoen van mijn zoon, ondeuglijk gebruik dus. Dat kan natuurlijk maar ik wil er nog een onafhankelijke deskundige naar laten kijken. Ik heb dus gevraagd om de step naar ons terug te sturen. Dat willen ze doen maar moet ik opnieuw de verzendkosten zelf betalen. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Retourzending niet aangekomen, wie is verantwoordelijk?

2 juli jl. is een retourzending bij mij thuis opgehaald door Dynalogic in opdracht van de webwinkel. Dit was naar aanleiding van een aangemelde reparatie, waarbij ik had aangegeven dat ik de voorkeur gaf aan geld terug (duur product > 2k, vertoonde al binnen 2 maanden een defect).
Het pakket werd opgehaald en ik ontving van de medewerker van Dynalogic een afhaalbewijs.
Inmiddels twee weken later en het pakket is nog steeds niet retour bij de webshop. Er wordt een onderzoek ingesteld en ik heb de foto van het afhaalbewijs gemaild. Daarnaast heb ik wat screenshots van de Dynalogic updates gemaakt op de dag van afhaling, waar onder andere de naam van de medewerker op staat en zijn badgenummer. Ik ben even benieuwd of ik nu wettelijk gezien verantwoordelijk ben voor de retourzending, of dat ik recht heb op mijn geld terug als het pakket echt zoek blijkt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

de verkoper heeft ons valse inlichting gegeven, kan ik de koop ongedaan maken?

Gistermiddag 2 fietsen gekocht bij een fietsenhandel en tevens twee ingeruild na wat heen en weer gesteggel zegt de verkoper dat hij er 5 jaar garantie bijgeeft ,achteraf was dit een aanbieing van de fabrikant ,voel me me bij de neus genomen en wil ondanks ik getekend heb ,van de bestelling af.Kan dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Ik heb een canvas besteld zonder de kortingscode te gebruiken, kan ik alsnog mijn korting claimen?

Ik heb afgelopen zaterdag een foto op canvas besteld bij www.bestelprint.nl Allemaal goed verlopen, echter heb ik de kortingsbon die op de pagina staat niet ingevuld. Heb ik recht op deze korting? Gaat toch om 50 euro.. zijn hier regels voor, voor mij als koper. De informatie staat op volgende pagina: https://bestelprint.nl/product/foto-op-canvas/

Op de Facebook-pagina heb ze een klant laten weten dat korting niet kan.. het is toch hetzelfde als bij de supermarkt wanneer de kassa de verkeerde prijs aanslaat?