Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

mag je op vinted zelf gemaakte kleding verkopen?

Zoekende naar mogelijkheden om mijn zelf gemaakte kleding te verkopen is mijn blik momenteel op Vinted gevallen. Helaas kan je de klantenserves niet bereiken en is het regellement niet specifiek genoeg om me een ja of nee antwoord te geven.

Ik maak zelf kleding door haken/breien en wil graag mijn kosten kunnen dekken zodat ik met mijn hobby door kan gaan.

Maar het regellent van Vinted zegt dat je niet commerciaal mag verkopen. Echter zie ik nergens staan dat je geen zelfgemaakte 'objecten' wel of niet mag verkopen.

Dus weet iemand het antwoord?
- mat je als hobby zelfgemaakte kleding verkopen of wordt het als commercieel gezien?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
13.3K
1 antwoord of reactie op deze vraag

Heb ik recht op garantie, en zo ja, hoe krijg ik dat?

Apparaat laadt op dmv oplaadsnoertje. Na 3 weken blijft een stukje metaal uit het apparaat aan het oplaadstekkertje hangen waardoor ik alleen nog met dat specifieke snoertje kan opladen. Winkelier zegt dat ik onzorgvuldig/ hardhandig met het stekkertje ben omgegaan, wat niet het geval is. Heb ik recht op garantie/ vervanging? En zo ja, hoe pak ik dat aan?

Ik heb iets verkocht via markptlaats, verzonden met dhl. Dhl is het kwijt. Wat nu?

Ik stelde aan de koper voor dhl of postnl. Dhl is goedkoper, dus koos die voor dhl.
Het pakket bleef hangen met de track en trace. Na lang contact (6 weken) komt dhl met de status manco en mocht ik een schade claim indienen. Deze is goedgekeurd namens hum claim voorwaarden. (3,40 per kg plus verzendkosten),ookal probeerde ik natuurlijk het volledige bedrag terug te krijgen. Het pakket is 2kg, dus kom je op €10,55 uit. De koper heeft €23,50 betaald. De koper is hier (begrijpelijk) niet blij mee. Ik heb nog niks van beloftes gemaakt, maar mijn intentie is om het schade claimbedrag terug te storten. Waartoe ben ik wettelijk nog meer verplicht toe, aangezien de koper ook van mening is dat ik per se via dhl wou verzenden

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden