Wat te doen tegen bedrijf dat retourneren onmogelijk maakt? Sta ik hier in mijn recht?
Ik heb onlangs heel veel kleding gekocht via verschillende websites omdat ik weer naar school ga. Nu heb ik van 2 websites kleding gekocht die geretourneerd moet worden omdat het gewoon compleet anders is dan op de foto en het staat ook niet mooi.
Nu wil ik het bij beide bedrijven retourneren alleen willen ze dat ik de retourkosten betaal. De retourkosten zijn ongeveer €100 omdat het naar China moet… beide bestellingen zijn onder de €50.
Ze hebben al aangeboden om 20% van het bedrag terug te storten maar hier ga ik niet akkoord mee. Ook verloopt het contact helemaal niet soepel en moet elke keer 4-5 dagen wachten op een bericht. Vaak is het bericht precies hetzelfde wat al verstuurd is. Alsof ik tegen een vertalingsbot praat of ze dit expres doen? Geen idee. Ik neig om akoord te gaan met 20% alleen nogmaals het antwoord krijg ik waarschijnlijk pas binnen 2 weken en dan moet ik ook nog eens wachten op het geld.
Wat moet ik hiermee doen? Het gaat toch om €100 in totaal en wil het hier niet bij laten zitten. Als niemand wat doet tegen deze oplichters blijven ze doorgaan.
Wat kan ik doen? Sta ik in mijn recht? Is dit gewoon een hele slimme truc maar geen oplichting?
Alvast bedankt
Een webshop gericht op nederland moet voldoen aan bepaalde regels. Veel dropshippers (b)lijken dat niet te doen.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/dropshipping Omdat het meestal om kleine bedragen gaat, is het niet zinvol op een rechtzaak te starten. Enige wat in zulke situaties misschien nog een uitkomst kan bieden, is als er betaald is met een creditcard. Dien bij het creditcardbedrijf een klacht in.
Klopt, maar mag dat, als je je als bedrijf in de EU naar Nederlandse consumenten richt? @steid
Zeta Mode had je even in kunnen tikken op Google had je gelijk geweten waar je aan toe was. 1/5 op Trustpilot
Ze lijken nu offline (althand de website) Charming Chaps evenzo
Gewoon 5 tellen op Google de naam invoeren voordat je bij een onbekende site bestelt had al je problemen voorkomen.
Maar ook de site zelf schreeuwt al foute boel.
Charming Chaps Amsterdam.
Ok maar waarom is dan alles in het Engels? Engels telefoonnr inclusief? Ik zou stoppen met proberen te mailen. Zal zinloos blijken aangezien dit gewoon de methode is waarop zulke bedrijven opereren. KIJK dus de volgende keer waar je bestelt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.