Pakket aan mij geadresseerd, fout van bedrijf, wat kan ik doen als ze het niet ophalen?
Ik heb 2 weken terug een pakket ontvangen van een bedrijf wat aan mij geadresseerd was. Open gemaakt en zat een behoorlijke waarde aan spullen in. Bedrijf gebeld en aangegeven dat ik iets heb ontvangen wat ik niet besteld heb. Zij gaven aan dat ze blij waren dat ik belde en eerder contact hadden gezocht met DPD om de order te annuleren, maar dit is uiteindelijk toch mis gegaan. Wat bleek? Stagiaire had verkeerde verzendlabel geplakt.
Nu heb ik al een aantal keren contact opgenomen want ze zouden het op komen halen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Ik moet er zelf steeds achteraan en krijg telkens excuses met "ik was ziek" of "de chauffeur was ziek". Ze hebben mij gevraagd het zelf op de post te doen maar ik heb gezegd dat ze van hun probleem niet mijn probleem moeten maken. Het pakket is breekbaar en dan moet ik dus ook bubbeltjesplastic etc. gaan kopen maar zij zouden het in eerste instantie gewoon ophalen ook.
Wat zijn mijn rechten hierin? Het pakket staat behoorlijk in de weg hier en heb naar mijn idee genoeg geprobeerd nu. Kan ik het pakket officieel gezien gewoon houden?
Ik denk dat die 20 jaar afkomstig is van de verjaringstermijn en daarom niet expliciet vermeld is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.