Wat valt precies binnen de aansprakelijkheidsperiode van een product?
Om de vraag duidelijk te stellen: ik heb een kapot product dat binnen de garantie van 2 jaar valt bij mediamarkt. Nu gaven ze de daar aan dat het product binnen 15 dagen MOET gerepareerd worden omdat in het contract staat.
Nu zitten de 15 dagen erop en zie ik bij de status nog steeds dat die niet gerepareerd is of in ieder geval nog bij de reperateur aanwezig is en niet bij de mediamarkt.
Stel hij is vandaag gerepareerd hebben ze zich dan aan de voorwaarden gehouden of had het product binnen 15 dagen bij mij thuis moeten zijn?
Ik ben er best wel boos om aangezien zij aangeven 15 dagen en ik mijn laptop nodig heb voor school. Ik zou het best raar vinden als ze 15 dagen reparatie aangeven maar ik hem dan later krijg. Wat maakt het de klant uit wanneer die gerepareerd is? Het gaat er toch om wanneer je hem terug hebt?
Mochten ze zich dus niet houden aan het contract kan ik dan een vergoeding vragen?