Wat zijn je rechten als een webwinkel beweert dat een deel van de retour mist?
Ik heb een bestelling retour gestuurd aan een kleding webwinkel. Van de gehele bestelling heb ik één artikel gehouden en de andere artikelen teruggestuurd. De webwinkel beweert nu dat er nog één artikel mist (deze zou ik vergeten zijn te retourneren stellen zij). Ik weet echter 100% zeker dat ik dit artikel bij de retourzending heb gedaan. Het gaat om een bedrag van 25 euro. Ik wil graag mijn gelijk proberen te bewijzen, maar niet per se voor het geld, maar omdat de webwinkel mij het gevoel geeft dat ik bewust dit kledingstuk achter houd.
Wat kan ik doen om de webwinkel te overtuigen van mijn gelijk? Zijn er bepaalde rechten waar je op kunt wijzen, of is dit een verloren zaak?
Vanuit een klantvriendelijk perspectief vind ik het in ieder geval niet zo netjes om mij zo te beschuldigen...
Nee, de webwinkel vindt dat er iets niet is meegestuurd, en als die webwinkel dat vindt, dan moet die webwinkel dat onderbouwen met bewijs, niks bewijslast bij de consument.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.