Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de garantie bij een product gekocht op Vakantieveilingen.nl?

Hallo allen,

Ik heb onlangs een nieuw horloge gekocht via Vakantieveilingen.nl, een Rotorcraft. Rotorcraft biedt een garantie van 2 jaar aan op hun horloges.
Maar ik heb mijn Rotorcraft via Vakantieveilingen.nl gekocht, dus vraag ik mij af, mocht mijn horloge kapot gaan binnen de garantieperiode. Hoe zou de garantie in z'n werk gaan? Heb ik nog steeds 2 jaar garantie en is mijn bestellingsbewijs via Vakantieveilingen.nl valide?

Alvast bedankt en fijne koningsdag!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Er zijn meerdere soorten garantie: verkopersgarantie, fabrieksgarantie en wettelijke garantie. Verkopersgarantie en fabrieksgarantie krijgt of koop je soms bij het product. Maar wettelijke garantie hebt u altijd bij een aankoop. Dat staat in de wet.
Rotercraft bied dus 2 jaar fabrieksgarantie.

Gaat de horloge eerder stuk gaat dan je zou mogen verwachten? En het is niet je eigen schuld? Dan hebt je volgens de wet recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper. Ook als er niks over garantie van de verkoper of fabrikant op het aankoopbewijs staat. Want u je hebt deze rechten volgens de wet. Dit is de ‘wettelijke garantie’.

Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet. Dus bij een kapot horloge moet Vakantieveilingen.nl garantie verlenen.
Mocht er twijfel zijn of het wel garantie is (en/of Vakantieveilingen.nl geeft niet thuis) dan kan je binnen de 2 jaar dan ook nog rechtstreeks bij Rotorcraft terecht.

Samengevat: verkoper Vakantieveilingen.nl is je aanspreekpunt voor garantie. Van een goed horloge zou ik verwachten dat deze jaren zonder mankementen meegaat; daar zou zeker 2 jaar garantie door de verkoper op moeten zitten.
Dus fijn dat Rotorcraft 2 jaar garantie geeft, maar dat zou overbodig moeten zijn.
4 jaar geleden
Vakantieveilingen.nl is de verkoper van je product en is daarom verantwoordelijk voor de wettelijke garantie. Als het product kapot is gegaan tijdens normaal gebruik, dan moet je via hun site een contactformulier invullen, het liefst inclusief foto's en/of video.
Naast de wettelijke garantie biedt de fabrikant Rotorcraft 2 jaar fabrieksgarantie. Hiervoor is de verkoper, in dit geval dus Vakantieveilingen.nl, niet verantwoordelijk. Als je product kapot gaat, en de wettelijke garantietermijn is verlopen, moet je voor de fabrieksgarantie contact opnemen met de klantenservice van Rotorcraft. Zij bekijken of het horloge gerepareerd kan worden, of dat deze vervangen moet worden door een niieuw exemplaar.
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing