Online besteld product defect, ben ik verplicht om te retourneren via fysieke winkel?
Ik heb online een product besteld via de webshop van de Hema. Binnen aan maand is het artikel al stuk. Factuur en foto’s aangeleverd bij klantenservice. Zij geven aan dat ik naar de winkel moet gaan.
Nog even los van de Corona-maatregelen, moet ik een ondeugdelijk online gekocht product naar hun fysieke winkel brengen en zelf (de benzine- en parkeer)kosten maken? Dit lijkt me toch niet de bedoeling?
Hema is vooral een fysiek bedrijf met vele vestigingen.
Met online een Hemaproduct kopen neem je bewust een extra risico omdat je het vervoer van distributiecentrum naar jouw woning hebt uitbesteed. Onderweg gebeurt veel (zoals: stapels pakjes vallen om) en wie weet wat in dit geval onderweg kan zijn gebeurd?
Had je het product in de winkel gekocht, dan was je zelf verantwoordelijk geweest voor het transport naar jouw woning. En bij stukgaan had je ook zelf de kosten gehad van het terugbrengen.
De Hema is voor bijna 100% een fysieke winkel en dat je via de webwinkel iets hebt gekocht betekent niet dat de Hema het via de webwinkel moet afhandelen. De webwinkel is in dit geval een enorm lange en onnodige omweg om een klacht af te handelen terwijl het rechtstreeks in een winkel op eenvoudige wijze kan.
Wees blij dat er een fysieke Hema in de buurt is - grijp die kans.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.