De navigatie in mijn net gekochte auto is onbruikbaar. Valt dit binnen de wettelijke garantie?
2 weken geleden heb ik een tweedehands auto gekocht van ca. 9000 euro. Ik heb hiermee een proefrit gemaakt, maar kon de navigatie niet testen omdat het controlepaneel niet duidelijk was. We konden de knop niet vinden om de waarschuwing weg te klikken. Toch heb ik de auto gekocht aangezien alles er van binnen en buiten helemaal top uit zag. Bij het gebruiken van de navigatie bleek dat de kaart delen mist (lees: vierkante groene blokken midden op de route), en op veel plekken heel verouderd is. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om vanuit het westland naar schiedam te navigeren. Als je de route zou volgen ben je ongetwijfeld dubbel zo lang bezig met rijden. De navigatie werkt technisch gezien wel, maar is zo niet bruikbaar. De verkoper begint bij het eerste belletje al alles van zich af te schuiven, nog voor ik de situatie uit heb kunnen leggen. Naar mijn mening is de verkoper hier verplicht mijn navigatie bij te werken tot het punt waar de navigatie bruikbaar is. Wat zijn mijn rechten?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.