Is een handtekening van een ander geldig als dit niet dezelfde is als de afnemer van een product?
Wij hebben nog al een geschil met brugman en ik vroeg mij nu af. Is een koopovereenkomst geldig als ik mijn handtekening heb gezet terwijl alles op naam van mijn vriend staat? Mijn vriend wilde niet tekenen en kreeg ruzie met de adviseur en is toen weggelopen. Is de overeenkomst geldig met mijn handtekening? we hebben een geregistreerd partnerschap
(...)
De Consumentenbond heeft wel een punt. Relatief vaak bedenken keukenkopers zich en willen ze toch een andere keuken bij een andere winkelier. In Nederland geldt bij de koop in een stenen winkel echter koop = koop. Dat betekent dat de winkelier 30% annuleringskosten in rekening kan brengen als de klant de koop toch niet wil laten doorgaan. De ondernemer lijdt ook echt schade (omzetderving) als dat gebeurt! Om aan het punt van de Consumentenbond tegemoet te komen, heeft CBW-erkend voor haar keukenleden een termijn van 2 volle dagen ingevoerd, waarbij de consument niet de volle mep annuleringskosten hoeft te betalen. De CBW-erkende keukenwinkel mag dan maximaal 5% annuleringskosten rekenen. NB: een niet-CBW-erkend keukenbedrijf kan de klant gewoon aan de koop houden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.