Ik heb iets verkocht via marktplaats en verzonden via dhl. Dhl is het nu kwijt. Wat nu?
Dhl verteldt mij en degene die het pakket zou ontvangen wisselende informatie. Eerst moest er een onderzoek opgestart worden om het pakket te vinden, toen was het retour gestuurt, toen was het nooit retour gestuurt en moest ik wachten tot het onderzoek wat zou opleveren. Zij zouden mij contacteren. Dhl heeft mij na ruim 2 weken nog noet gecontacteerd, dus zelf even gevraagd hoe het onderzoek verloopt. Geen resultaat. Daarnaast zou er een mail naar mij, als verzender, verzonden zijn na 5 na het begin van het onderzoek. Niks ontvangen, ook niet in mijn spam folder. Dhl stuurde me daarna alsnog de mail, die kwam gelijk goed aan. Hierin het verzoek een claim in te dienen vanwege vermissing waarmee ik mijn g3ld terug kan krijgen of als het pakket gevonden wordt alsof verzonden wordt. Dit ingevuld, reactie tijd is 5 a 7 werkdagen. In dit claimforumlier wordt gevraagd naar een aankoopbewijs. Ik heb de producten uit het pakket in een winkel gekocht met cash (het gaat om cosmetica, niet om iets van eletronica waar je natuurlijk de bon van bewaard) jaren geleden dus daar heb ik geen bewijs van. Ik zie het hele claim gedoe dus somber in. Wat ben ik verplicht aan de persoon die het van mij gekocht heeft als het pakket niet gevonden wordt en ik mijn geld niet terug krijg? Ik ben zelf particulier, gewoon iemand die af en toe spullen op marktplaats verkoop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.